Program
Všechna představení divadelního festivalu jsou přístupná zdarma, výjimku tvoří pouze čtvrteční nadstavbové představení Domeček brněnského Buranteatru. Cena pro studenty 60 Kč, pro dospělé 120 Kč.
Čtvrtek 12. března
10.00 zahájení
10.15 Krmeni ZUŠ Jihlava: Blaho: vzorek 27 50' →A
11.20 rozbor Krmeni ZUŠ Jihlava
13.30 Šubrd ZUŠ Jihlava: Sem se mi nedívej 35' →A
14.20 rozbor Šubrd ZUŠ Jihlava
15.00 ŠKEBLE LANŠKROUN: Lovení Karlíka 80' →A
16.40 rozbor ŠKEBLE LANŠKROUN
19.00 Buranteatr: Domeček 75' →A
20.30 Wine and Cheese and BeeBand →A
Pátek 13. března
09.05 DS HOBIT při Gymnáziu Jihlava: Problém 55' →A
10.20 rozbor DS HOBIT při Gymnáziu Jihlava
11.00 GDYŽUŽ TAGUŽ: Tváře ze Spoonriveru 35' →A
11.50 rozbor GDYŽUŽ TAGUŽ
14.00 Ušní mázek: Elevátor 45' →A
15.00 rozbor Ušní mázek
16.00 GT Hlinsko: Národní třída 60' →A
17.15 rozbor GT Hlinsko
19.30 party v Etage →A
Sobota 14. března
10.05 Divadlo Jesličky Josefa Tejkla: Kostlivec v silónkách 105' →A
12.20 rozbor Divadlo Jesličky Josefa Tejkla
14.00 Negatyv: Kurt Schwitters: Ursonate 30' →A
14.40 rozbor Negatyv
15.30 zakončení
19.00 Ochotní pro cokoliv: KST Stádlec 60' →A
(poslední změna 25. února 2015 v 20.44)
V případě, že plánujete navštívit nějaké představení ve větší skupině (např. třída), domluvte se prosím na e-mailu: honza@slunceweb.cz.
Změna programu vyhrazena!
Blaho: vzorek 27
Krmeni ZUŠ Jihlava, Jihlava
Vítáme vás ve firmě Biochema. Díky vám a vašemu odhodlání se stáváte součástí vývoje revolučního chemického podpůrného prostředku s pracovním označením BLAHO. Firma Biochema vám děkuje za vaši dobrovolnou účast na tomto vývoji.
Sem se mi nedívej
Šubrd ZUŠ Jihlava, Jihlava
Satirická komedie o tom, že když na někoho koukáte, měli byste si možná raději hledět svého, jinak uvidíte.
Lovení Karlíka
ŠKEBLE LANŠKROUN, Lanškroun
O Karlíkovi, divadle a lovu Nemine den, aby někdo z těch, kdo se vyjadřují uměním, neporušil další tabu. Týká se to i divadla, hranice společensky tolerovaného obsahu i provedení se stále posouvají. Včerejší provokace je dnes k smíchu, hlavní hrdina je nejmíň kanibal, po scéně se vylívají kýble krve a do naha se nakonec svléknou i osvětlovači. Jaká je společnost, takové je i její divadlo, říkají teatrologové. Jestliže tedy kolem sebe vidíme všudypřítomné příklady nezávaznosti a nevázanosti, pokusili jsme se naopak předvést příběh o dodržení pravidel. Náš hlavní hrdina Karlík je zcela posedlý svou loveckou vášní, ale vychování, vidina dobře placeného místa a možná trochu i zbabělost mu nedovolí překročit hranici tam, odkud by už nebylo cesty zpět. V tomto smyslu se Karlík podobá mnohým z nás, kteří se nakonec místo lovců staneme sami kořistí a dáme přednost konvencím a jistotám, abychom si případná dobrodružství nechali jen zdát. To není v době internetu nijak těžké, ale Karlík tyhle vymoženosti nemá, a tak si musí najít jiný, svůj vlastní způsob jak zůstat sám a nezbláznit se. Pokud by v osobě Karlíka někdo rozpoznal konkrétní historickou postavu, nebude příliš daleko od pravdy. Zároveň ale platí, že hra zcela jistě není žádný životopisný dokument a většina věcí se ve skutečnosti přihodila jinak a jinde. Různé motivy a předměty pak mohou být chápány tolika způsoby, kolik se vleze na černobílou šachovnici matrjošek. A jestliže někdo postrádá hlubší smysl toho všeho, má určitě oprávněný pocit a nezbývá, než mu odpovědět Karlíkovými slovy: Ze všeho plyne nějaké naučení, jenom ho umět najít.
Problém
DS HOBIT při Gymnáziu Jihlava, Jihlava
„Tak upřímně. Kdybych byla v tom, šla bych za matkou a ta by mě nejdřív přizabila, ale potom by mi asi zařídila potrat, utajila by to před zbytkem rodiny a před sebou… No, ale mně se to stát nemůže, páč já si dávám bacha!“ „Vdala bych se, peckózní svatba, mejdlo jako kráva, kráááásnýýý vzpomínky do konce života… A potom děcko, modrý voči, ňuňuňu, ve škole by mi všecko prominuli, páč se mi stalo takový neštěstí. Při matuře s děckem v náručí, všichni by buleli jak želvy. Kdybych měla děcko teďka, tak v mejch 30 mu bude 16 a můžeme spolu chodit trsat. Páč já se budu udržovat a chlapi si budou myslet, že sme ségry.“ „Tak já navrhuju prášky, podřezání žil a horkou koupel, naráz. To máš 3v1. Je to efektní a bezbolestný. Jenom máš šaty přilepený na tělo a všecko je ti vidět, takže předtím dieta.“
Tváře ze Spoonriveru
GDYŽUŽ TAGUŽ, Pelhřimov
Myslíte si, že znáte tváře ostatních, když jim možná ani neodkryjete svou vlastní? Kolik tajemství se schovává v každé vrásce a kolik toho o nás ví i ti, jež jsou nám nejblíže? Přijde smrt, tvář zmizí a největší tajemství s ní, zbude jen vzpomínka a náhrobek.
Elevátor
Ušní mázek, Nové Město na Moravě
Autorské představení se zpěvy a tanci o (ne)povedené firemní akci a snech.
Národní třída
GT Hlinsko, Hlinsko v Čechách
Melancholický příběh pro velký kluky Rváč Vandam omlouvá svou agresivitu potřebou pořádku a jasných mantinelů, do nichž je svými pěstmi připraven vměstnat kohokoli, kdo dělá problémy. On přece není nácek, ale bojovník za svobodu. On se přece zajímá o historii. Jeho mikrosvět se skládá z hospody Severka, kam chodí jen štamgasti, a ze zbytku sídliště, které stojí na místě, kde byl jilmový les. Ve hře se také dozvíte, jak to skutečně všechno začalo na Národní třídě.
Kostlivec v silónkách
Divadlo Jesličky Josefa Tejkla, Hradec Králové
Divadlo Jesličky Josefa Tejkla Hradec Králové soubor Kenjůfílit David Drábek Kostlivec v silónkách Drábkův kabaret o našem světě. A životu po životě. Politice, rasismu, popové muzice, psychoanalýze, telenovelách, hororech, mediích a o tom, jak to všechno vnímáme… motto: „I po kremaci se musíte v záhrobí legitimovat průkazkou s rentgenovým snímkem hlavy.“ Vítám Vás na vlnách naší nezávislé divadelní stanice, v naší družici duchaplnosti a sputniku humoru, v našem globálním kulometném hnízdě radosti! Dnes je mým hlavním hostem příslušník oné zvláštní menšiny, na kterou tak často zapomínáme – pan Kostlivec! Přitom právě toto je budoucí imidž nás všech. Všichni si v sobě nosíme tuhle menšinu. Už žádný klitoris, žádné bicepsy – tedy všechno to, kvůli čemu vyvádíme psí kusy. Pojďte se s námi bavit. Pojďte se zasmát!
Kurt Schwitters: Ursonate
Negatyv, Praha
Ursonáta, jinak taky "sonate in urlauten", tedy "sonáta v prvotních zvucích". První, zárodečný verš, kterým v literárních salonech provokoval posluchače, čekající klasickou romantickou poezii, postupně dadaista Kurt Schwitters rozšířil až na třicetistránkovou skladbu. Ta má strukturu podobnou klasické hudební sonátě, tedy načrtnutí čtyř základních motivů a posléze jejich rozvedení. Negatyvu je ale nějaká hudební teorie dost ukradená.
KST Stádlec
Ochotní pro cokoliv, Jihlava
Stádlečtí stolní tenisté se pod vedením dlouholetého trenéra a předsedy Antonína Prokeše mohou radovat z prvních letošních bodů do tabulky 4. ligy skupiny B, když poměrně těsně přehráli Horní Klabry 10:8. O 7 bodů se v zápase postarala stabilní opora mužstva Jiří Orba, zbylé 3 pak přidal jeho vrstevník Radek Bažba.
Domeček
Buranteatr, Brno
Petr s Marikou byli manželé a měli spolu domeček. Co zářil jak sen a voněl jak libeček. Jednoho dne Petr řekl, že už nechce dál. Kvůli jiné ženské? Kvůli jiným ženským? Nebo kvůli chlapovi? Vždyť měli krásné manželství, s mozzarellou, rajčaty z Tesca a Sárou. Sedmdesátiminutová procházka jedním vztahem se sedmi písněmi a revolverem. Kateřina Dostalová a Miroslav Ondra jako herci, zpěváci i orchestr.
Navnadit se můžete prostřednictvím fotogalerie: http://www.buranteatr.cz/repertoar/domecek/
Vstupné 120 Kč dospělí, 60 Kč studenti, členové soutěžních souborů 60 Kč. Rezervace na vstupenky.jid@slunceweb.cz